سید امیرحسین جون, عزیز دل مامان و باباسید امیرحسین جون, عزیز دل مامان و بابا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 23 روز سن داره

امیرحسین، گلی از بهشت

ایده های تربیتی مـــــا

1393/10/18 0:36
216 بازدید
اشتراک گذاری

سه روز دیگه آقای کوچولوی  خونه ی ما، 29 ماهه میشه و من دارم گذر عمر و بوضوح میبینم

همینطور که قد می کشه نیازهای روحش هم بزرگ و زیاد میشه

تا اینجا همه چیز طبیعیه اما چیزی که داره همراه با رشد آقا کوچولو دغدغه ی هر روز من میشه شیوه ی برخورد من با این مقوله ی مهم "تربیته"

اینکه من مطالعه می کنم واهل جستجو تو این زمینه در سایت های مختلف هستم خوبه اما اینکه جمع بندی درستی نکردم اصلا خوب نیست.

اکثر وقتا که  مطالعه می کنم تقریبا سردر گم میشم

گاهی واقعا تشخیص اینکه تو این مرحله و این لحظه، باید چه عکس العملی نشون داد سخت میشه

قبول دارم...دونستن یه سری کلیات بواسطه ی مطالعه ضروریه

اما برای انجام بهترین واکنش در برابر جزییات که در طول روز کم هم نیست تعدادش، این تجربه هست که به کار میاد

امروز یادِ حرفی که چند روز قبل به چند تا از شاگردام زده بودم افتادم

بهشون گفتم"شما نمیخواد کار خاصی بکنید فقط کارهای غیر مفیدو از زندگیتون حذف کنید"

حالا من با چند سال سابقه ی زندگی بیشتر تو این دنیا، خودم در طول روز کلی کار غیرمفید و بیهوده انجام میدم

توی یکی از وبلاگ ها به نقل از معصوم (ع) خوندم که فرموده بودن: (نقل به مضمون) لازمه ی تربیت فرزندان، تربیت خودمونه.

کلی حرف داره این نیم خط جمله...

واقعا، انصافا و وجدانا برای محقق شدن ِ بهترین واکنش در مقابل جزییات تربیت بچه هامون، این حذف ِ کارهای بیهوده و بی ثمر چقدر میتونه ثمربخش باشه

حالا ارتباط این دو به هم:

تجربه ی 29 ماه مادری من بهم میگه اینکه ما نمیتونیم از پس لجبازی های بچه هامون بربیایم یا از پس شلوغ کاری ها ، بدخوابی و بد غذایی هاشون، گاهی جیغ و فریادشون و ...شاید به این خاطر هست که ما برای خودمون این روزها مشغله ساختیم مشغله هایی که فقط سرگرممون میکنه اما مفید نیست

مثل تلویزیون، آشپزی، شبکه های اجتماعی، دوستان...

بی حوصلگی و ناامیدی رو هم اضافه کنید

در واقع ما وقت  یا بهتر بگم فرصت ِ فکر کردن برای پیداکردن روش مناسب برای برخورد با بچه هامون رو نداریم گاهی،

تجربه کردین حتما، یوقت هایی که همه ی تعلقات بی ثمرمون رو کناری میزاریم می شینیم کنار بچه هامون و نگاهشون می کنیم ،همراهشون بچه می شیم، البته اینبار بدون دغدغه، میبینیم که:

کلی ایده ی ناب تربیتی میاد تو ذهنمون، کلی قصه ی بچه پسندِ آموزنده، لالایی های خوش آهنگ و گوش نواز و مادرانه از خودمون ابداع می کنیم و  طعم خوش ِزندگیو دوباره از اول مزه مزه می کنیم

خواستم بگم برای تربیت بچه هامون هیچی بهتر از این نیست که خودمون رو بعنوان پدر و مادر "دریابیـــــــــــم ".

 

 

 

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

زهرا (گل بهشتي من)
18 دی 93 9:43
آی گفتیییییییییییییییییییییی!!!!!!!
مامان راحله
18 دی 93 15:23
________________________¶¶¶¶¶¶ ________________________¶¶¶___¶¶ ______________________¶¶¶______¶___¶¶ ___________________¶¶¶¶¶¶_¶____¶¶¶¶¶¶¶ __________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶ __________________¶___¶¶¶¶¶¶¶________¶¶ _________________¶¶_____¶¶______¶____¶¶ ________________¶¶________¶¶¶¶¶¶¶____¶¶¶ _______________¶¶__________¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶ _¶¶__¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶ __¶¶___¶¶¶____¶¶_________¶¶¶¶___________¶¶ ___¶¶_¶__¶¶__¶¶¶____¶¶__¶¶______________¶¶ ____¶¶¶¶__¶¶_¶¶¶__¶_¶¶_¶¶_______________¶ _____¶¶¶¶¶_¶¶_¶¶¶¶_¶¶¶¶¶_¶_____________¶¶ ______¶¶¶¶__¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶__¶____¶_______¶¶ _________¶¶¶_¶¶__¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶_¶¶___¶¶ __________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶ _____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _________________¶¶¶¶__¶¶____¶¶____¶¶¶¶ ________________¶¶¶¶____¶¶____________¶¶¶ _______________¶¶¶¶______¶¶¶¶___________¶¶ ______________¶¶¶¶_________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶ ______________¶¶¶______________¶¶¶____¶¶¶¶¶ _____________¶¶¶¶_______________________¶¶¶ _____________¶¶¶_________________________¶¶ _____________¶¶¶ _____________¶¶¶ ______________¶¶¶ عیـــــــــد شمـــــــــا مبـــــــــارکــــــــــــــــــــــ
مامان امیرحسین
پاسخ
عید بر شما مبارک
الهام مامان علیرضا
18 دی 93 21:55
شدیداً باهات موافقم زهرا جون و من هم شکر خدا مدتی هست که به همین نتیجه رسیدم و آسودگی جسم و روح و حذف غیر مفیدها رو یکی از مهم ترین مسائل می دونم در واقع فکر کردن در مورد رفتار بچه هامون تو شرایط مختلف تنها راهی هست که به ما کمک می کنه به یک جمع بندی مفید برسیم. شاید راهی که خیلی ها رفته اند برای ما نه تنها مهم نباشه که اثر معکوس هم داشته باشه
مامان امیرحسین
پاسخ
ممنونم دوست من من هم شدیدا شما رو دوست می دارم بله حذف غیر مفید ها که گاهی مضر هم هستند در نحوه ی برخوردمون خیلی خیلی موثره
الهام مامان علیرضا
20 دی 93 12:32
ما خیـــــــــلی بیشتر شما را دوست می داریم
نسیم
22 دی 93 14:17
ما این ایده های تربیتی شما رو بسیار می پسندیم و قبول داریم و باوجودیکه به درستیشون ایمان داریم گاهی فراموششون میکنیم ممنون که نوشتید تا هر از گاهی یادآوری بشه بهمون
مامان امیرحسین
پاسخ
لطف داری نسیم جان اتفاقا خودم هم به همین منظور اینجا ثبتش کردم
مامان امیرعطا
20 بهمن 93 8:24
خیلی عالی و خوب نوشتین ... کاش بتونیم در عمل به کار بگیریمشون