سید امیرحسین جون, عزیز دل مامان و باباسید امیرحسین جون, عزیز دل مامان و بابا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

امیرحسین، گلی از بهشت

در مسیرِ ترک اعتیاد!

1393/6/30 23:20
234 بازدید
اشتراک گذاری

اصولا انسان ها وقتی در مورد خوب یا بد بودن مسئله ای و مفید یا مضر بودنش دودلند و بین عقل و نفسشان به نوعی درمانده اند..مضراتش را خوانده اند و شنیده اند و گاها دیده اند اما لذت داشتن و استفاده از آن را نیز چشیده اند..مدت ها به حذفِ کاملش  فکر کرده اند اما نتوانسته اند...به اعتقاد ِ من برای دست به کار شدن و اراده کردن، به یک نیروی محرک قوی نیاز دارند

حال می خواهد این نیروی محرک از جانب همان مسئله فوق الذکر باشد،  اینجاست که می گویند "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.."

بله چهارشنبه 26 شهریور که کارشناش برنامه خانواده بطور صریح از حذف کامل تلویزیون و مضراتش صحبت کرد تلنگری شد تا ترک اعتیادمان به صرفا روشن بودنش را شروع کرده و امروز پنجمین روز ترکمان است شکر خدا

امید است بتوانیم تا ترک کاملش پیش برویم.

پ.ن: رخوت و کسالتی ناشی از تماشای مداوم تلویزیون و بخصوص  آگهی های غیراستانداردش و کارتون های بعضا رعب انگیزش را هم که نادیده بگیریم و به زیانش معتقد نباشیم در این پنج شش روزه فهمیدیم که چه زمان های نابی را از دست داده ایم برای بازی کردن، دویدن، خندیدن، کتاب خواندن ...و حتی آموزش مسواک زدن:)

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (16)

mahtab
31 شهریور 93 7:57
سلام موفق باشيد يعني بايد کاملا حذفش کرد؟خيلي سخته که!يه جورايي نشدنيه.!
مامان امیرحسین
پاسخ
سلام ممنون بله سخته امیدوارم بتونیم!!!
mahtab
31 شهریور 93 7:58
درضمن فکر کنم منظورتون 26شهريور بوده!؟
مامان امیرحسین
پاسخ
اصلاح شد ممنون
مامان سحر
31 شهریور 93 10:09
دوستم موفق باشی..ولی آناهیدم زیاد اهل tvنیست..اون یه خره سرگرم شدنشم نباید باشه یعنی؟هیچ برنامه ای؟تا کی؟
مامان امیرحسین
پاسخ
ممنونم سحرجان دعاکنید من هنوز بطورکامل نتونستم کارتونوحذفش کنم امیر اصراری نداره اما در حد نیم ساعت برای عصرانه و صبحونه گاهی گذاشتم خودم احساس تو این چند روز اینه که نبودش خیلی بهتره
الهه مامان سلما
31 شهریور 93 10:18
چه جالب، من در یه حرکت ضربتی خودم حذفش کرده بودم، از مضراتش نمیدونستم خداروشکر سلما هم بی علاقه اس... اما!!!! امان از همسر، هنوز دست و رو نشده، روشنش میکنه
مامان امیرحسین
پاسخ
خب همونکه شما در طول روز روشن نمیکنید هم خیلی خوبه یعنی عالیه
mahtab
31 شهریور 93 10:48
يعني کمتر از دوساعتش هم بده؟
مامان امیرحسین
پاسخ
این کارشناسی که اومده بود صحبت میکرد یه چیزی گفت که منو واداشت همون لحظه تلویزیونو خاموش کنم و تصمیممو قطعی،اما بهرحال گاهی لازم میشه مثلا شب ها همچنان یک سریالی قبل خواب امیرجان و موقع شام میبینیم.
زهرا - گل بهشتی من
31 شهریور 93 11:07
ما زیاد اهلش نیستیم ولی گاهی لازمه که با یه چیزی بچه مشغول شه که به کارها برسی. محمدرضا کارا و کوشا رو دوست داشت.همون یه کم جذبش کرد و الان یه چیزای دیگه ای رو هم میبینه.
مامان امیرحسین
پاسخ
خیلی خوبه که اهلش نیستید زهراجان ما هم مهارت های زندگیو دوتامون دوست داشتیم و میدیدیم که تمام شد.
بانو
31 شهریور 93 12:00
سلام یک مادر نمونه همیشه بله نمی گوید www.banoo.ir/post/1030 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
mahtab
31 شهریور 93 15:01
به ما نميگي چي گفت؟!
مامان امیرحسین
پاسخ
چرا نمیگم
الهام مامان علیرضا
2 مهر 93 15:38
شدیدا باهاتون موافقم عزیزم ما که مدت هاست حذفش کردیم البته بیست و سی رو می بینیم وقتی میشه غذاهای جدید پخت و روی انواع و اقسام آرایش و لباس پوشیدن کار کرد چرا تلویزیون!
مامان امیرحسین
پاسخ
سلام الهام جان چه خوب که تونستید علیرضاجان مهد میره درسته و این تو سرگرم شدن و تخلیه انرژیش خیلی موثره
بانو
7 مهر 93 11:55
سلام تزئین غذا برای کودکان بد غذا www.banoo.ir/post/1101 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
مامان طاها
7 مهر 93 15:37
خوش به حال من که تنها وقتی که تلویزیون روشن میشه وقت اخباره که اونهم پسر جانمان سریع تشریف میبرن و خاموش میکنن. مشکل بزرگی که در منزل مامانم هم داریم ، تلویزیون باید خاموش باشه حالا اگه آقا یوسف هم باشه و بساط پویاش به راه باشه آخرش ختم به گریه میشه. از پسر ما اصرار بر خاموشی و از یوسف اصرار بر روشن بودن.
مامان امیرحسین
پاسخ
سلام خوش اومدی خواهر پسری ما خداروشکر انعطاف پذیریش بالاست و اصراری نداره به روشن بودن تلویزیون و ... اما امان از دست مامان و باباش
الهام مامان علیرضا
8 مهر 93 19:02
علیرضا تا تیرماه رفت مهد. از ابتدای ماه رمضون رفت و آمد برام سخت بود و نرفت و مرداد هم با اتفاقات غیر قابل پیش بینی علیرضا رو از مهد رفتن انداخت. از اول این هفته دوباره مهد رفتنش ادامه داره البته فقط همون سه روزی که من میرم دانشگاه میره مهد. میگم زیاد خسته نشه بقیه روزها پیش خودم می مونه خونه
مامان امیرحسین
پاسخ
خیلی هم خوب الهام جان
مامان علی
9 مهر 93 15:27
مرسی دوست خوبم که تو بحث. شرکت کردی ممنون بخاطر آدرسها،درآولین فرصت سرمیزنم ونظرم وبراتون میزارم.
مامان امیرحسین
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم خوشحال میشم
زن دایی
12 مهر 93 20:04
حذف تی وی ؟این که تو روحیه بچه تاثیر بد داره.روانشناسا میگن برنامه کودک تو روحیه آدم بزرگا خیلی تاثیر مثبت داره حتی شده برا نیم ساعتم نگاه کنند چه برسه به اینا که بچه ان.
مامان یاسی
12 مهر 93 23:44
یاسی که به غیر از old macdonald حتی اگه تی وی روشنم باشه نگاه هم نمیکنه! اونم اکثرا اگه بتونم بدون اون بهش غذا بدم واسش نمیزارم اگه سر غذا بد قلقی کنه روزی نیم ساعت نگاه میکنه
مامان امیرحسین
پاسخ
سلام مامان یاسی عزیز بله اما من با همین روشن بودن در حالی که نگاهش نمیکنیم و برامون به یه عادت تبدیل شده مخافم